Krk szigeten nyaraltam

Krk szigeten nyaraltam. Ez a sziget Európa -szerintem- legszebb nyaralóhelye. Összeírtam minden hasznos információt az ide érkezőknek. Tudom, az utazási irodák is leírják, vagy az apartmanok oldalain is sokminden van. Ebben a blogban viszont eg yodalátogató vendég szemszögéből írom le, tapasztalatiamat. Ha jártál arra, szólj hozzá! Szívesen megjelentetem az írásodat!

Friss topikok

Archívum

Utazás

2012.07.04. 21:01 - Mérhető Marketing

Mikor indulj?

Ha csak teheted NE PÉNTEK ESTE vagy SZOMBATON!

Láttunk 30km-es sort is a Krk-i híd előtt. Inkább menj le már csütörtökön, vagy várj vasárnapig.

Az út:

Ha Budapestről indulsz, tudd, hogy már csak 5-6 óra autózás, vagy 20 alagút, és a nagy hegyek után meg fogsz érkezni Krk szigetre.

Ahogy elhagyod a határt, néhány kilométer múlva egy kapuhoz érsz, ahol egy automata jegyet ad.

A jegy alapján kell majd fizetned az autópályáért.

Nyugodtan -jól tájékozott turistaként- mondd be a piros gombba, a neved és, hogy hová készülsz.Technikai hatása nincs, de a az autóban ülők jókedvét jócskán növelni fogja. :)

Zágráb előtt kell majd fizetned 69 kúnát (ha jól emlékszem).

Zágrábnál figyeld erősen a táblákat!

Rijeka-Split felé menj! Semmiképpen se menj be Zágrábba. Felesleges 1 óra bolyongás garantált, ha mégis arra veszed az irányt.

Itt ezen a pályán is lesz még pályadíj. Összesen 110 kuna körüli összeget költöttünk Krk-ig az úthasználatra.

Kb. ennyibe kerül a Horvát építőipar legújabb csodái, az autópálya alagutak megtekintése . Errefelé -nem úgy, mint a mi 6-os pályánkon- arra használják az alagutakat, hogy hegyeken hatoljanak át velük. A hidakkal pedig völgyeket, folyókat szelnek át. Érdekes szokás ;)

Egyszercsak elfogy ez a sztráda is alattunk.

Irány Rijeka!

Ha szerencséd van, Crikvenica felé le tudsz menni a pályáról. Amikor mi mentünk, épp felújították ezt az utat, így kerülni kellett Rijeka felé.

Éjjel egykor már nem volt hozzá sok kedvünk, de elárulom, a látványért, amit Rijakát elhagyva találtunk, megérte ez a fél órás kanyar!

Tankolás:

Ha valahol a pályán 10kuna alatt látsz üzemanyagot: TANKOLJ!

Ne kövesd el azt a hibát, mint én, amikor megjegyeztem, hogy "Látjátok, itt már 9.36, a szigeten még olcsóbb lesz!" Nem igaz. Ez volt az egész út legolcsóbb benzinkútja. :)

A benzin amúgy nem olcsóbb, mint nálunk. Nem is drágább.

Megérkezés  szigetre:

A szigetre való behajtás 35 Kúnába kerül, amit csak befelé kell fizetni.

Cserébe a világ legnagyobb hídján mehetsz át. (Az utikönyv írta ezt. Óriási, de szerintem láttam én ennél nagyobb hidat már. De ez csak magánvélemény).

A szigeten figyeld az elágazásokat, falvakat. HA van GPS-ed, és Milohnic-ba tartasz, akkor hamarosan egy gyönyörű erdei földúton fogod nyelni a port. Jobban jársz, ha a térkép szerinti főúton 3 km-t kerülve Linardici felé veszed az irányt.

A sziget közlekedésről annyit, hogy a falvakban valószinűtlenül keskeny utak, a települések között pedig kézzel rakott alacsony kőfalak és olaj-ligetek mindenfelé.

Gyönyörű! Imádni fogod!

Rendőri szigor:

Rendőrt az egész út alatt kétszer láttunk. Nem akarják izomkodással elriasztani a nemzeti főbevételt. (téged)

A helyiek azt mondták, hogy "Nyugodtann igyatok, a rendőr is iszik."

És, hogy 0,5%-ig megengedet az alkohol a vérben.

Vigyázat, ezt NEM a törvényből idéztem, hanem a helyi kocsmáros KRESZ-gyorstalpalójából származik. Kezeld is így ezt az információt!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.